Uusin jäsenkirje 1/2019

21.1.2019

Jäsenkirje 1/2019

Uusi vuosi 2019 on alkanut talvisena ja siihen kuuluvat pakkaset ja lumen tulo. Yhdistystoiminta ja liikuntaryhmät ovat kuitenkin käynnistynyt heti loppiaisen jälkeen.

Sääntömääräinen syyskokous pidettiin 8.11.18. Ennen kokousta luennoi Niina Salokorpi, neurokirurgi, joka ilahdutti meitä kaikella sillä tiedolla mitä kuulijat halusivat tietää selkäongelmiin liittyen. Yhdistyksen hallitus saatiin kokoon, mutta tarvitaan vielä täydennystä. Toivon mukaan saamme kevätkokoukseen mennessä vähintään yhden edustajan kokoonpanoomme. Kevätkokous on 4.4.19 klo 18 Kumppanuuskeskuksessa.

Eija Kärkkäinen, varapuheenjohtajamme, valittiin Selkäliiton hallitukseen Porvoon liittokokouksessa 18.11.18. Selkäliiton valtakunnallinen syyskokous ja järjestöpäivät pidetään tänä vuonna Oulussa 16-17.11.19.

Kevätkauden vertaistuki/jäseniltoja vietämme kerran kuussa Kumppanuuskeskuksessa Resina-tilassa. Seuraavat jäsenillat ovat torstaisin 21.2., 21.3.,18.4. ja 16.5. klo 18.

Keväällä 8.4. Sykäys-tapahtumassa Kumppanuuskeskuksessa olemme mukana ryhtimittauksen muodossa. Tervetuloa! Pienempiä alustuksia tarjoamme jäsenilloissa ja yksi isompi luento on suunnitelmissa.

Äijä-Pilates pyörii täydellä teholla Raksilan uimahallin judosalissa.  Jumppaajia mahtuu vielä mukaan. Oulu-opiston ryhmistä saa lisätietoa yhdistyksen kotisivuilta osiosta Kuntoutustoiminta ja selkäyhdistyksemme tarjontaa.

Syyskesällä on Paavo Rankisen ohjaama Qigong-päivä Sanginjoella, josta lisätietoa kevään aikana kotisivuilta ja Facebookista. Qigong (Chi Kung) on meditatiivista ja rentouttavaa terveysliikuntaa. Sopivia liikuntamuotoja selkäongelmaisille ovat mm. Asahi ja Pilates sekä Qigong, joita kannattaa kokeilla.

Lisätietoa toiminnastamme kotisivuillamme:

https://oulunseudunselkayhdistys.yhdistysavain.fi ja Facebookissa.

Seuraa myös Oulu-lehden seuratoimintapalstaa ja Forum24 – lehden Toimintaforumia.

Selkäterveisin

Kimmo Rundström, puheenjohtaja