Jäsenkirje 2/2019

10.9.2019

Jäsenkirje 2 /2019

Kaunista syksyä 2019, hyvä OSSY:n jäsen!

Mennyt kesä oli säiden suhteen vaihteleva, mutta Suomen kesät ovat aina kauniita. Syksy tuo tullessaan luonnon monimuotoisen väriloiston, kun puiden lehdet muuttavat värejään. Syyskausi on myös järjestötoiminnan heräämistä kesälomista.

Ossy:n  21-vuotinen toiminta täyttyy tänä syksynä 14.11.2019. Alueellisena toimijana yhdistys on jakanut tietoa selkäongelmaisten itsehoidollisesta kuntoutuksesta julkaisun muodossa, erilaisissa infoissa, vertaistuki/jäsenilloissa ja luennoilla. Tarvitsemme lisää toimijoita laajalla alueellamme, joka kattaa Oulun talousalueen, Länsi-Pohjan ja Kemin sekä Kainuun. Kemiin ja Kajaaniin haemme vertaistukitoiminnan vetäjää.

Syyskaudella yhdistyksellä on merkittävä tapahtuma: Selkäliiton valtakunnallinen järjestöpäivä ja syyskokous 16.-17.11.19. Ne tullaan pitämään Hotelli Scandic Oulu Cityssa. Kokousedustajia tulee 32 jäsenyhdistyksestä. Toivomme runsasta osanottoa.

Maailman selkäpäivää vietetään ke 16.10 klo 13-15. Silloin on POP UP-kahvila Kumppanuuskeskuksessa Asema-tilassa. Yhteistyökumppaneita on myös paikalla. Selkäviikon muista tapahtumista tiedotamme kotisivuilla ja Forum24 - lehdessä.

Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous pidetään to 24.10. klo 18.00.

Jäsenillat vietetään Resiinassa Kumppanuuskeskuksessa (Kansankatu 53, Oulu)19.9, 16.10 asiantuntijaluento, 21.11 Aseman pikkujoulu ja 11.12. Jäsenillat aina klo 18-20.

Jumpat/syyskausi

• Äijäpilates torstaisin klo 16-17, Raksilan uimahallin judosali, vetäjänä Jukka Autio.
  • Lempeää liikettä selälle tiistaisin klo 14-15.30 Raksilan uimahallin peilisali, Oulu-opiston vetämänä.
  • Kipuselkäisten kuntosalivuorot maanantaisin klo 17-18 Kontinkankaan sairaalan kuntosali. Vertaistukiohjaus.

Seuraa myös Oulu-lehden seuratoimintapalstaa ja Forum24 – lehden toimintaforumia.

Liikuntaryhmistä lisätietoja ja ilmoittautuminen

OSSY/ liikuntavastaava Tuula Korpela puh. 040-865 51 32