Jäsenkirje 1/2020

27.1.2020

Jäsenkirje 1/2020

Uusi vuosi 2020 on alkanut hyvin leudoilla säillä kunnon talvea odotellessa. Yhdistystoiminta ja liikuntaryhmät ovat kuitenkin käynnistyneet heti loppiaisen jälkeen.

Sääntömääräinen syyskokous pidettiin 24.10.19. Kokouksiin osallistujia toivottaisiin enemmän. Lisäksi yhdistys tarvitsee lisää toimijoita hallitukseen ja vapaaehtoisiksi muuten jopa päätösvaltaisuus vaarantuu. Toivottavasti saamme kevätkokoukseen mennessä täydennettyä kokoonpanoomme. Kevätkokous on torstaina 26.3.2020 klo 18 Kumppanuuskeskuksessa tilassa Asema.

Eija Kärkkäinen jatkaa sihteerinä. Varapuheenjohtaja on Milla-Riina Rajala ja varsinaiset jäsenet ovat Tuula Korpela, liikuntavastaava, ja Kari Kuusisto, varsinainen jäsen. Selkäliiton hallituksessa jatkaa Eija Kärkkäinen.

Selkäliiton teema ”Rakasta selkääsi-se kannattaa Sinua” jatkuu. Teemalla kannustamme ihmisiä suhtautumaan selkäänsä rakastavasti ja kipuun lempeän hyväksyvästi. Pienilläkin teoilla voi vaikuttaa selän hyvinvointiin. Vinkkejä löytyy liiton ”Näin rakastat selkääsi” sivulta: selkakanava.fi/nain-rakastat-selkaasi. Kerro, miten sinä rakastat selkääsi. Kirjoita tai kuvaa oma tekosi tai vinkkisi selän hyvinvointiin ja jaa se sosiaalisessa mediassa esimerkiksi Facebookissa, Twitterissä tai Instagramissa tunnuksella #rakastaselkääsi.

Kevätkauden selkäiltoja vietämme kerran kuussa Kumppanuuskeskuksessa Resiina-tilassa. Seuraavat selkäillat ovat torstaisin 21.2, 21.3, 18.4, ja 16.5. klo 18.00. Niihin pyrimme saamaan asiantuntijan alustuksen.

Jäsenhankintaa toivotaan teiltä kaikilta. Vuoden 2019 lopussa jäseniä oli 268. Jäsenmaksu on 20€. Selkäliitto ja muut yhteistyötahot tarjoavat jäsenetuja.

Äijä-Pilates pyörii täydellä teholla Raksilan uimahallin judosalissa.  Jumppaajia mahtuu vielä mukaan. Oulu-opiston ryhmistä saa lisätietoa yhdistyksen kotisivuilta osiosta Kuntoutustoiminta ja selkäyhdistyksemme tarjontaa.

Lisätietoa toiminnasta kotisivuillamme:
https://oulunseudunselkayhdistys.yhdistysavain.fi ja Facebookissa.
Seuraa myös Forum24 – lehden Toimintaforumia.

Selkäterveisin
Kimmo Rundström, puheenjohtaja